ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Κωδικός μαθήματος
ΜΑ035
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Γεώργιος Κυπραίος

Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στην Αθλητική Επιστήμη και την Οργάνωση της. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των σπουδαστών, στις βασικές έννοιες της Αθλητικής Επιστήμης, στην Έρευνα στην Αθλητική Επιστήμη και στην κατανόηση της οργάνωσης του Αθλητισμού. Αναφέρεται στην οργάνωση σύγχρονων μεγάλων αθλητικών γεγονότων όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Επιπλέον, οι φοιτητές αναπτύσσουν τις γνώσεις  τους σχετικά με τη Διδακτική και Μεθοδική της Αθλητικής Αγωγής, για τους Αθλητικούς Αγώνες, τις Αθλητικές Εγκαταστάσεις και τα Γυμναστήρια.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής /τρια θα είναι σε θέση να:
1.   έχει κατανοήσει την εισαγωγική προσέγγιση των επιστημών.
2.   έχει γνώση για την εννοιολογική προσέγγιση των επιστημών.
3.   εμβαθύνει στη συμβολή της αθλητικής αγωγής στην κοινωνικοποίηση 
4.   εμβαθύνει  στην  ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου.
5.αντιλαμβάνεται τον τρόπο οργάνωσης του θεσμού του αθλητισμού στην Ελλάδα.
6. αντιλαμβάνεται τον τρόπο οργάνωσης του θεσμού του αθλητισμού στο διεθνές γίγνεσθαι.
 7. γνωρίζει για την οργάνωση των σπουδών και της έρευνας στην αθλητική επιστήμη  
 8.γνωρίζει για την  ανάπτυξη του τρόπου οργάνωσης διδασκαλίας της κολυμβητικής ικανότητας.
 9.γνωρίζει για την τεκμηρίωση της ανεξαρτησίας και της αυτονομίας της αθλητικής επιστήμης.
10.να γνωρίζει για τη σύνδεση των προδιαγραφών των αθλητικών εγκαταστάσεων με τα συστήματα αγώνων. 
11.γνωρίζει ιδιαίτερα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την διεξαγωγή αγώνων.
12.γνωρίζει τις βασικές αρχές της διδακτικής της αθλητικής αγωγής.
13.γνωρίζει τις βασικές αρχές της επιστήμης της αθλητικής προπόνησης.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
  1. Ορισμός επιστήμης, βασικές αρχές επιστημών, βασικές αρχές αθλητικής επιστήμης. Τι είναι αθλητισμός
  2. Ο αθλητισμός στη σύγχρονη εποχή.
  3. Η οργάνωση του αθλητισμού. Διεθνείς φορείς οργάνωσης του αθλητισμού.
  4. Η οργάνωση του αθλητισμού στην Ελλάδα. Μορφές οργάνωσης αθλητισμού στην Ελλάδα
  5. Ο άνθρωπος ως βιολογικό και κοινωνικό ον.
  6. Αρχές και μέθοδοι της αθλητικής επιστήμης. Έρευνα στην αθλητική επιστήμη. Το μέλλον της αθλητικής επιστημονικής έρευνας
  7. Οι σπουδές της αθλητικής επιστήμης: Τα βιολογικά γνωστικά αντικείμενα. Τα παιδαγωγικά γνωστικά αντικείμενα.
  8. Οι σπουδές της αθλητικής επιστήμης: Κοινωνικά / Πολιτιστικά γνωστικά αντικείμενα. Άλλα επιστημονικά αντικείμενα.
  9. Διδακτική και μεθοδική της αθλητικής αγωγής
  10. Σκοπός και στόχοι της αθλητικής αγωγής. Σύγχρονες θεωρίες της αθλητικής αγωγής
  11. Αγώνες και συστήματα αγώνων, προγραμματισμός, ιδιαίτερα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διεξαγωγή αγώνων. 
  12. Αθλητικές εγκαταστάσεις, προδιαγραφές εγκαταστάσεων και γυμναστηρίων.
  13. Οι ελάχιστες ικανότητες και δεξιότητες. Το πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Διαλέξεις  (13 εβδομάδες διδασκαλίας με 3 ώρες ανά εβδομάδα)

39 ώρες (1,56 ECTS)

Μελέτη για την ύλη της διάλεξης και ανάλυση βιβλιογραφίας

39 ώρες (1,56 ECTS)

Συγγραφή ατομικής εργασίας

20 ώρες  (0,8 ECTS)

Συγγραφή ομαδικής εργασίας

15 ώρες (0,6 ECTS)

Μελέτη για τελικές εξετάσεις

10 ώρες (0,4 ECTS)

Εξετάσεις

2 ώρες (0,08 ECTS)

Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

125 / 5ECTS

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

      I.Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:
-        Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
-        Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
-        Ανάπτυξη θέματος
    II. Υλοποίηση Ατομικής κατ’ οίκον Εργασίας (20%)
  III. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)

ΙΙ. Τρόποι ανάπτυξης και αιτιολόγησης ερωτήσεων και απαντήσεων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων (10%)
Λαμβάνεται ειδική μέριμνα για εξέταση Α.ΜΕ.Α και φοιτητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, σύμφωνα με τον κανονισμό του ΤΟΔΑ

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
1.     Αυγερινός, Θ., & Κυπραίος, Γ. (2013). Ο Αθλητισμός ως Θεσμός. Θεσσαλονίκη: UniversityStudio Press.
2.     Αυγερινός, Θ., & Κυπραίος Γ. (2012). Διδακτική & Μεθοδική της αθλητικής αγωγής (φυσικής αγωγής). Θεσσαλονίκη: University Studio Press.

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/OMA231/