logo

 

                

 Athanasopoulou Large           

Πηνελόπη Αθανασοπούλου , Επίκουρος Καθηγήτρια

Μάρκετινγκ υπηρεσιών (ΦΕΚ:573/05.06.13 τ.Γ )

home  Ευσταθίου και Σταματικής Βαλιώτη & Πλαταιών Σπάρτη 23100 , Γραφείο Β5

phone  27310-89655

mail  athanapi @uop.gr

pdf

Πλήρες Βιογραφικό

 
RG Logo       

scholar 32

        In 2C 21px R

ΩΡΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ    14:00 – 15:00 και 18:00 – 19:30

 

 

  Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

 

 

    • Giovanis, A.N ., Athanasopoulou, P., and Tsoukatos, E. (forthcoming) The role of service fairness in the service quality – relationship quality – customer loyalty chain: An empirical study. Journal of Service Theory and Practice.
    • Giovanis, A.N. & Athanasopoulou, P. (2014) Gaining customer loyalty in the e-tailing marketplace: The role of e-service quality, e-satisfaction and e-trust. International Journal of Technology Marketing, Vol 9(3): 288-304.

 

 
 Εκπαίδευση
  •  1997 - 2001: City University Business School, Ph.D. Programme (Τμήμα Στρατηγικής & Μάρκετινγκ)  Tίτλος Ph.D. : H επικοινωνία πελάτη – προμηθευτή στην επιτυχή ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.
  • 1995 - 1997 Μanchester Business School, MBA Programme
  • 1990 - 1994 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης &Διοίκησης Επιχειρήσεων
  Μαθήματα
  • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
  • ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
  • ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
  • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
 Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
  • RELATIONSHIP MARKETING
  • BRANDING
  • SPONSORSHIP
  • NEW SERVICE DEVELOPMENT
  • DIGITAL MARKETING (SOCIAL MEDIA, CONSUMER GENERATED CONTENT)
  • EXPERIENCE QUALITY
 Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Giovanis, A.N. & Athanasopoulou, P. (2016) The roles of corporate image and switching barriers in the service evaluation process: evidence from the mobile telecommunications industry. Euromed Journal of Business, Vol. 11(1):132 – 158.

Athanasopoulou, P.& Giovanis, A.N (2015) The effect of respect and rapport on relationship quality and customer loyalty. Journal of Customer Behaviour, Vol. 14(4): 331-351.

Athanasopoulou, P., Giovanis, A.N., and Avlonitis, G.J. (2015) Marketing Strategy decisions for Brand Extension Success. Journal of Brand Management, Vol. 22(6): 487-514.

Giovanis, A.N ., Athanasopoulou, P., and Tsoukatos, E. (2015). The role of service fairness in the service quality – relationship quality – customer loyalty chain: An empirical study. Journal of Service Theory and Practice, Vol. 25(6): 744-776. (1 citation)

Athanasopoulou P., and Sarli, E. (2015) The development of new sponsorship deals as new business-to-business services. Journal of Business & Industrial Marketing, Vol 30 (5): 552-561.

Giovanis, A.N. & Athanasopoulou, P. (2014) Gaining customer loyalty in the e-tailing marketplace: The role of e-service quality, e-satisfaction and e-trust.International Journal of Technology Marketing, Vol 9(3): 288-304.

Athanasopoulou P. (2009) Relationship Quality: a critical literature review and research agenda. European Journal Of Marketing, Vol 43, No 5/6, pp: 583-610.

Athanasopoulou P. & A.Johne (2004) Effective communication with lead customers in developing new banking products. International Journal of Bank Marketing, Vol 22 (2): 100-125.